GyIK (gyakran ismételt kérdések)

Mit jelent a csikung a mindennapok megélésében?

A csikung egy önfejlesztő technika, melynek rendszeres gyakorlásával magasabb teljesítményt tudunk elérni. Segít, hogy megteremtsük önmagunk körül a harmóniát, és a nyugalmat. Segít, hogy boldogok legyünk. A csikung gyakorlásával egészségesebbé tudunk válni. Családi, munkahelyi kapcsolatainkat harmonikusabbá tudjuk tenni. A gyakorlás eredményeképpen jelentős mértékben megnő az intuitív képességünk, amelyet üzleti tárgyalásokon, munkánk gyors elvégzésénél igen jól tudunk hasznosítani.

Sokan azt mondják, hogy akkor csikungoznak, amikor végzik a gyakorlatokat, valóban csak ennyi lenne a csikung?

Nem, a csikung maga az élet, akkor csikungozik igazán valaki, ha ez beépül a mindennapjaiba. A gyakorlatok arra valók, hogy bizonyos képességeket kifejlesszenek, és ezeket tudjuk alkalmazni a mindennapokban. Ilyen pl. az a technika amellyel pillanatok alatt kitudja pihenni magát az illető, 5 perc alatt oldja a feszültséget, ezáltal tisztán tud gondolkozni és vészhelyzetben racionális gyors döntést tud hozni, pl. egy mentőautóban, tűzoltóautóban, vagy az egészségügy bármely területén. A csikung gyakorlatok segítenek a hétköznapi életben, hogy ott tudjuk hagyni a munkát, problémát a munkahelyünkön, ne vigyük haza a rossz érzéseket. Amikor hazamegyünk, ki tudjunk kapcsolódni. Ha elmegyünk dolgozni, ne vigyük magunkkal az otthoni problémáinkat. Ezáltal mindig rajta tudunk lenni az adott feladaton, jobb lesz a közérzetünk, nem leszünk feszültek, és hatékonyabb lesz az, amit csinálunk.

Mit tud nyújtani ez a technika az üzleti életben?

A csikung technikával az ember önmagának nyugalmat teremthet, ezáltal hatékonyabban megtudja oldani a feladatát. „Keménnyé” és „lággyá” tesz. Egyik oldalon megtanít nemet mondani, hiszen ha tudom, hogy képtelen vagyok megcsinálni valamit, akkor nem ígérem meg, hogy elvégzem az adott feladatot, így önmagamnak sem keltek lelkiismeret furdalást, és az egyént sem hagyom reménykedni, másrészT viszont empatikussá tesz, melyet pl. egy tárgyalásnál jól tudok alkalmazni, mert bele tudom képzelni magam a tárgyalópartnerem helyébe.

Mi a különbség a thai chi és a csikung között?

A thai chit gyakorlók folyamatosan mozognak, a csikungot gyakorlók, pedig sokszor percekig állnak mozdulatlanul. Mindkét rendszer energiát mozgat a testben, a thai chi elsősorban folyamatos, táncszerű mozgásokkal, a csikung mozgással, légzéssel és tudati koncentrációval éri el az energiamozgást. Agyunkkal energiát tudunk gerjeszteni, és mozgatni. Egy-egy gondolat, tudatállapot meghatározott elektromos frekvenciát generál. Ezért amikor a csikung gyakorlója mozdulatlanul áll, agyával keményen dolgozik, testében energiát mozgat. Meghatározott dologra koncentrálva a tudatával töri át a testében lévő energiablokkokat, melyek stressz vagy betegség esetén az energiapályákban keletkezik.

Hogyan történik a gyakorlás?

Az első lépés az agyhullámi tevékenység elcsendesítése. Ez azért szükséges, mert a körülöttünk levő igen finom energiákat csak így érzékelhetjük. Ha tudatunk éber, a napi tevékenységünk során jelentkező stresszorok elnyomják, és lehetetlenné teszik ezeknek a finom energiáknak a megérzését. A lényeg a testtartás és az agyi tevékenység. Olyan testtartást veszünk fel gyakorlataink során, amelyek legkevésbé terhelik izmainkat, és biztosítják a szabad lélegzetet, javítva a tüdőkapacitását.

Mit lát a külső szemlélő?

Attól függően, hogy milyen stílust gyakorol az egyén, többféle testtartást láthat. Azok a gyakorlatok, melyek az agyi tevékenységre koncentrálnak csendes gyakorlatok, ilyenkor a gyakorló csendesen ül, és meditációs gyakorlatokat végez, de mozgás közben is lehet meditációs gyakorlatokat végezni, ezt aktív meditációnak hívjuk. A csikung gyakorlatait aktív meditatív állapotban végezzük. Egyszerű mozgásnak tűnik, miközben nagyon erősen kell koncentrálni az izmok tevékenységére, ehhez tudatos légzéstechnika kapcsolódik. A mozgások nem túl komplikáltak, de mivel az agyunknak rajta kell lenni a mozgáson, a testünkben a mozgással együtt energiát vezetünk végig.

Mit érez az egyén gyakorlás közben, milyen érzés alakul ki benne?

A foglalkozások általában 90 percesek. Harmonikus mozgással már 45 perc után egy ellazult, nyugodt állapot érhető el, melynek hatására az agyban endorfin szabadul fel, mely boldogságérzetet okoz.

Milyen hatása van a meditációnak?

A meditációnak kétféle irányvonala van. Az indiai kultúrához kapcsolódó meditáció célja, hogy „ ürítsd ki az agyad, és ne gondolj semmire”. A kínai kultúrához kapcsolódó meditáció munkát ad az agynak, pl. képeket gondoltat végig. Az agy egyszerre egy dologra tud figyelni, ha azon tényleg rajta van valaki, akkor kitudja kapcsolni a rossz gondolatokat. Rohanó, el üzletiesedett világban élünk, mindenki vágyik a kiegyensúlyozott életre, olyan technikákra van szükség, melynek etikai háttere van, belső stabilitást ad. A csikung nem vallási alapokon álló irányzat, nem a külső erőkben találja meg a stabilitást, hanem az egyén önmagában találja meg azt a biztos pontot, amihez mérni tudja és viszonyítani a külvilágot. A technika lényege, hogy néhány perc alatt is képes stresszt oldani.

Kapcsolat

Név: Kubas Eleonóra Márta

E-mail cím: kubas08@gmail.com

Telefonszám: 06/30 287-5570

Helyszín: Orosháza